Frågor och svar

Jag tänkte svara på några frågor nu under ca tre veckor så ni ska lära känna mig som läsare lite bättre!

1.En bok du önskar att fler läste?

The Hunger Games av Suzanne Collins! Det 

blir kanske lite mer uppmärksammat när filmen kommer ut.

En annan är Hush Hush av Becca Fitzpatrick, eftersom boken inte kommer bli film (än) så är det färre som intresserar sig för den.

2. Din favoritbokserie nånsin?

Harry Potter. En serie som man märker är väldigt igenomtänkt från början till slut. Bra karaktärer, miljöbeskrivningar och språk. Det står att den är till barn men jag läste den under tonåren.

3. En bok som du hatar?

Hata är ett starkt ord, men en bok jag inte gillade var "Vampyrens märke". Men min bästa kompis älskade hela serien.

4. Din favoritscen av din favoritbok?

Hmm... Det blir nog i HP och Fången från Azkaban När Ron ringer i telefon till Harry, jag kunde inte sluta skratta!

5. Minst favoritscen av din favoritbok?

Öhhh... Detta är en svår fråga, får återkomma!

6. En bok alla borde läsa?

Det får nog nästan bli den jag läser nu, Ensamma hjärtan och hemlösa hundar! Det är en s.k. feel-good-roman som är mysig nu i vinter.

7. Bästa scenen nånsin?

(SPOILER!!!!!!!!) I The Hunger Games när Katniss begraver Rue. Fantastiskt skrivet!

8. En bokserie som du inte trodde du skulle gilla men slutade upp med att älska?

Faktiskt Twilight... Jag tänkte fanatsy, hmmm... ångrar inte att jag läste dem!

9. En bok som gjorde dig besviken?

Torment... Andra boken i Fallen-Serien. har visserligen inte läst ut den än men ingen bra början!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback