Ljudet av ditt hjärta

Författare: Stephanie Meyer

Försvinnanden. Dödsfall. En våldsam seriemördare härjar i Seattle och en ondskefull vampyr fortsätter sin jakt efter hämnd Bella befinner sig i åter igen fara.

Samtidigt tvingas hon att välja mellan sin älskade Edward och vänskapen med Jacob. Och hennes val riskerar att blåsa liv i den urgamla kampen mellan vampyrer och varulvar.

Men Bella har också ett annat val att göra valet mellan liv eller död. Men vad är vad?


(föregångare om jag kunde drömma, när jag hör din röst)
Boken är mycket bra! Jag tycker att den kunde kännas som en transportsträcka mellan den andra och fjärde boken. Men samtidigt betydde den mycket för den totala historien!

Jag gillar hur Bella och Jacobs relation fortsätter att växa, detsamma med kärleken till Edward. Man får en glimt av hur livet skulle bli med Jacob och en annan med Edward. Jag älskar scenen i filmen när Jacob och Bella kysser varandra.

En annan sak med boken som gör den till vad den är (d.v.s det stora valet för Bella) är historierna. Rosalies historia om hur hon skulle gifta sig men sedan blir lämnad att dö en sen kväll, kvällen då Carlisle hittar henne, får en att inse varför hon är som hon är mot Bella.
Jaspers historia om vampyrarmén och hur han var tvungen att döda vampyrerna som blivit för ”gamla” gör att jag fattar hur mycket smärta han verkligen bär på!
En sak som jag älskar är när Bella följer med Jacob till Quileute-mötet och får höra deras förfäders historia och hur de ser på vampyrer.

Allt som allt får boken 3/5 stjärnor det som drar ner betyget är längden på velandet!

Köp boken här!


Ljudet av ditt hjärta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback